onsdag 9. desember 2015

Reklame

I dag i mk timen hadde vi litt om reklame. Vi fikk oppgave å finne 5 reklamer som er skreddersydd til vår profil som nettbruker. Etter det skulle vi finne 3 større merkevareprodusenter som vi skulle skrive litt om. Vi skulle beskrive hvilke følelser og verdier disse ønsker at jeg, som forbruker, skal forbinde med dem. 
Her er reklame som er skreddersydd til profilen min som nettbruker. Disse dukker opp på Youtube og Facebook:





Reklamene er fra nelly (de 3 øverste). De to nederste vet jeg ikke hvor er fra, fordi har aldri hørt om de.


3 større merkevareprodusenter:


NIKE
Med en gang jeg tenker på Nike, tenker jeg på trening. Jeg får en god følelse og et mot som gjør at jeg har lyst til å trene. Og det kan kanskje ha med at Nike sitt sitat er "Just do it". Det vil si at vi ikke skal nøle, men bare gjøre det. Så Nike merke og klærne gjør at jeg har lyst å trene. 
Jeg får en god følelse ved å se på nike.


Coca Cola
På youtube har jeg noen gang sett en video hvor personen som lager videoen har blitt sponset av Coca Cola. De får da oppgave å gå ut å dele ut Coca Cola for å vise at de velger "Happiness" ved å dele ut noe. Etter at jeg så disse videoene, så tenker jeg alltid på happiness ved å se Coca Cola. 




Hva må man ta hensyn til hvis man er blogger og får penger av produsenten ved å skrive ett innlegg om et produkt?:

Man må jo selvfølgelig snakke sant. Man kan ikke bare skrive masse som vi egentlig ikke mener om produktet. Om man f.eks. bare skriver ting vi tror produsenten vil at vi skal skrive og til slutt få penger for det, så er det feil. 
Skrive ærlige meninger er første steg.

Man kan også tenke på å skrive om et produkt man tror leserne er interessert i .
Har du mest ungdommer som lesere, så kan du bruke kles produkter, sminkeprodukter eller andre ting som kan passe dem. Og skrive ærlig.